Moje na Górze
Moje na Górze
Co ma wielkie oczy? Strach? Wieloryb? Kot ze Shreka?
Rozwiązań jest milion, wszystko zależy od twojej wiedzy, pomysłowości i … refleksu! Dlaczego?
Odpowiadając, kładziesz swoją łapkę na stosie innych. Każda dobra odpowiedź, jakiej udzielisz, przesuwa Cię na górę stosu.
Każda odpowiedź rywala – spycha Cię w dół. Kto będzie na górze w tym huraganie pomysłów?
Sprawdź to na własnej… ŁAPCE!
Jak grać
Wariant pierwszy (z wykorzystaniem aplikacji).
1
Rozłóż planszę i rekwizyty na stabilnej powierzchni. Ustaw pionki na polu start.
2
Każdy z graczy otrzymuje plastikową łapkę w kolorze swojego pionka.
3
Odkryj pierwszą z góry kartę z hasłami i połóż tak, żeby widzieli ją wszyscy gracze.
4
Rzuć kostką. Wylosowany kolor wskaże pytanie, na które muszą odpowiedzieć wszyscy uczestnicy zabawy.
5
Naciśnij ekran odmierzania czasu w aplikacji na smartfonie.
6
Wszyscy gracze odpowiadają na pytanie z karty, kładąc łapkę na podkładce. Odpowiedzi udziela ten kto ma aktualnie łapkę na górze. Udzielanie odpowiedzi nie podlega kolejności – odpowiada ten kto ma pomysł. Odpowiedzi udzielane są, aż zadzwoni dzwonek na aplikacji sygnalizujący upływ czasu.
7
Ten, kogo łapka jest w tym momencie na górze przesuwa pionek o jedno pole na planszy.
8
Wygrywa właściciel pionka, który jako pierwszy dotrze na metę. Jak grać
Wariant drugi (bez prądu).
1
Rozłóż planszę i rekwizyty na stabilnej powierzchni. Ustaw pionki na polu start.
2
Każdy z graczy otrzymuje plastikową łapkę w kolorze swojego pionka.
3
Wyznacz gracza prowadzącego (funkcja tymczasowa i przechodnia zgodnie z ruchem
wskazówek zegara).
4
Gracz prowadzący rozpoczyna rundę rzucając kolorową kostką.
5
Wyciąga kartę i czyta pytanie znajdujące się na polu w wylosowanym kolorze.
6
Uruchamia odmierzanie czasu odwracając klepsydrę.
7
Pozostali gracze odpowiadają na pytania kładąc swoją łapkę na podkładce.
8
Gracz prowadzący obserwuje klepsydrę i po przesypaniu się piasku mówi „STOP”.
9
Zawodnik, którego łapka będzie w tym momencie na górze stosu, przesuwa pionek o jedno pole na planszy.
10
Wygrywa właściciel pionka, który jako pierwszy dotrze na metę. Zobacz film o grze